SVČ Pohořelice – Šablony II.

SVČ Pohořelice – Šablony II.

SVČ Pohořelice – Šablony II.

15.02.2024

Projekt SVČ Pohořelice – Šablony je zaměřen na personální podporu, osobnostně profesní rozvoj, společné vzdělávání, spolupráci s rodiči a spolupráci s veřejností.

– registrační číslo projektu dle MS2014+: CZ.02.3.X/0.0/0.0/18_063/0009445.

Poskytovatel dotace: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy jako poskytovatel dotace z Operačního programu Výzkum, vývoj, vzdělávání v rámci Výzvy Šablony I.

Projekt bude realizován v období 01. 01. 2019 – 31.12.2020 (24 měsíců).

Výše dotace – 1 278 230,–Kč.

 
Z projektu jsou podpořeny následující šablony:


2.VI/3 Kariérový poradce – personální podpora SVČ

Kariérový poradce – specifikace pozice

doporučování vhodných informačních zdrojů a vhodných poradenských subjektů v návaznosti na situaci účastníka a poradenské potřeby;
podpora účastníků při volbě dalšího vzdělávání a při výběru povolání;
identifikace nadání/potenciálu každého účastníka a podpora a vzdělávání pedagogických pracovníků v problematice podpory nadání, tvorba systému identifikace a podpory nadání a komunikace a sdílení informací s ostatními školskými zařízeními/školami a partnery vdaném tématu;
komunikace s rodiči, včetně skupinového poradenství pro účastníky a rodiče;
podpora účastníků s potřebou podpůrných opatření/se speciálními vzdělávacími potřebami a účastníků ohrožených předčasným ukončením vzdělávání;
spolupráce s krajskými institucemi, organizacemi a firmami při realizaci průřezového tématu Člověk a svět práce ve školách a podpoře při vstupu na trh práce, realizace exkurzí, spolupráce s ÚP ČR a poradenskými pedagogickými pracovišti.
 

2.VI/4 Vzdělávání pedagogických pracovníků SVČ – DVPP

Cílem aktivity je podpořit profesní růst pedagogických pracovníků SVČ pomocí dlouhodobého vzdělávání a průběžného sebevzdělávání. Vzdělávání bude probíhat formou absolvování vzdělávacího programu akreditovaného v systému DVPP. Pedagogičtí pracovníci budou podpořeni v získávání dovedností, znalostí a kompetencí v jedné z výše uvedených variant aktivity (a-j).

a)čtenářská gramotnost; b) matematická gramotnost; c) cizí jazyky; d) osobnostně sociální rozvoj; e) inkluze; f) kariérové vzdělávání; g) polytechnické vzdělávání; h) ICT;) projektová výuka; j) kulturní povědomí a vyjádření.

Pro delší kurzy je možné šablonu volit násobně, viz Podrobná specifikace šablony. Cílem je podpořit vzdělávání a rozvoj pedagogických pracovníků formou ucelených vzdělávacích programů. Nejnižší možná hodinová dotace jednoho zvoleného kurzu DVPP je 8 hodin. Vzdělávací program musí být realizován prezenční formou

 

2.VI/5Vzdělávání pedagogického sboru SVČ zaměřené na inkluzi

Cílem aktivity je podpořit profesní růst pedagogických pracovníků pomocí dalšího vzdělávání prostřednictvím ucelených vzdělávacích programů. Jednotka umožní pozvat lektora přímo do SVČ, a tak ušetřit pedagogům cenný čas. Aktivita je koncipována tak, že umožňuje zajistit vzdělávání pro celý pedagogický sbor či jeho podstatnou část tak, aby bylo možné z podpořené skupiny pedagogů vytvořit tým s inovačním potenciálem schopným působit na kompetence, ale i hodnoty a postoje ostatních pedagogů v SVČ. Jedná se o jeden vzdělávací program DVPP o rozsahu minimálně 8 hodin, který podpoří vdané škole koncept společného vzdělávání. Kurz přispěje k rozvoji kompetencí pedagogů pro práci s heterogenní skupinou účastníků, ve které jsou vzdělávání i účastníci spotřebou podpůrných opatření (včetně těch v prvním stupni podpory). Vzdělávání může být zaměřeno také na podporu bezpečného klimatu, budování týmu SVČ a podporu spolupráce, práci s nastavováním cílů a vyhodnocováním výsledků vzdělávání účastníků (se zvláštním zřetelem na účastníky spotřebou podpory).

 

2.VI/7Sdílení zkušeností pedagogů z různých škol/školských zařízení prostřednictvím vzájemných návštěv

Cílem je podpořit pedagogy středisek volného času ve zvyšování kvality jejich každodenní práce při vzdělávání a výchově žáků, a to prostřednictvím vzájemné výměny zkušeností mezi pedagogy
z různých školských zařízení/škol. Pedagogický pracovník ve spolupráci s vedením „vysílajícího“ školského zařízení identifikuje oblasti/oblast, ve které chce rozvíjet své znalosti a dovednosti. Na základě toho vyberou „hostitelské“ školské zařízení/školu(dále jen „hostitelská škola“)a tu osloví s žádostí o spolupráci. Na hostitelské škole bude s pedagogem z vysílajícího školského zařízení spolupracovat pedagog-průvodce. Vždy se musí jednat o jinou školu/školské zařízení (rozdílné IČO, resp. RED_IZO příjemce a hostitelské školy). Spolupráce v celkové době trvání min. 16 hodin spočívá v provedení minimálně dvou návštěv vybraného pedagoga z vysílajícího školského zařízení během 10 po sobě jdoucích měsíců, ve kterých probíhá výuka, v hostitelské škole. Smyslem je získání a přenos příkladů dobré praxe.

 

2.VI/13Klub pro účastníky SVČ

a) čtenářský klub b) klub zábavné logiky a deskových her; c) klub komunikace v cizím jazyce; d) badatelský klub; e) klub sociálních a občanských dovedností.
Cílem aktivity je realizace klubu pro účastníky SVČ. Aktivita má formu volnočasové aktivity a vede k rozvoji klíčových kompetencí účastníků. Takto získané znalosti, dovednosti a kompetence se také promítají i do povinné složky vzdělávání účastníka. Aktivita umožňuje vedle rozvoje účastníků i profesní rozvoj pedagogických pracovníků. Klub bude zřízen pro podporu účastníkův jedné zvýše uvedených variant aktivity (a, b, c, d, e).

 

2.VI/14 Projektový den v SVČ

Cílem aktivity je rozvoj kompetencí pedagogických pracovníků v oblasti přípravy a vedení projektového vzdělávání, která vede k rozvoji osobních a sociálních kompetencí účastníků. Projektové vzdělávání bude probíhat v oblasti podpory společného vzdělávání a rozvoje klíčových kompetencí účastníků.

Projektové vzdělávání dále charakterizuje:

důraz na aktivizační metody vzdělávání;
zahrnutí metod kooperativního učení, vedení k samostatnosti;
rozvoj kritického myšlení, kreativních metod vzdělávání;
důraz na praktickou využitelnost poznatků;
důraz na mezipředmětovou spolupráci. Aktivita je určena pro minimálně jednoho pedagoga SVČ a odborníka z praxe, kteří společně naplánují a zrealizují projektový den ve školském zařízení nebo v jejím blízkém okolí
 

2.VI/15Projektový den mimo SVČ

Cílem aktivity je rozvoj kompetencí pedagogických pracovníků v oblasti přípravy a vedení projektového vzdělávání, která vede k rozvoji osobních a sociálních kompetencí účastníků. Projektové vzdělávání bude probíhat v oblasti podpory společného vzdělávání a rozvoje klíčových kompetencí účastníků.

Projektové vzdělávání dále charakterizuje:

důraz na aktivizační metody vzdělávání;
zahrnutí metod kooperativního učení, vedení k samostatnosti;
rozvoj kritického myšlení, kreativních metod vzdělávání;
důraz na praktickou využitelnost poznatků;
důraz na mezipředmětovou spolupráci. Aktivita je určena pro minimálně jednoho pedagoga SVČ a odborníka z praxe, kteří společně naplánují a zrealizují projektový den mimo školské zařízení
 

2.VI/17Komunitně osvětová setkávání

Cílem této aktivity je podpořit inkluzivní klima a komunitní charakter SVČ. SVČ zorganizuje volnočasové komunitní osvětové setkání s rodiči a veřejností za pomoci odborníka nebo odborného týmu (organizace, spolku apod.). Účastníci SVČ se mohou do aktivity zapojit jako diváci nebo i jako samotní aktéři. Pro zachování komunitního charakteru aktivity je nutné zapojení jednotlivých aktérů (zástupců SVČ, rodičů, externí organizace/externího odborníka, případně i účastníků SVČ) do přípravy, realizace i vyhodnocení aktivity. Komunitně osvětové setkání musí podpořit rozvoj kompetencí účastníků SVČ v oblasti vzájemného porozumění, mezigeneračního soužití, zájmu a odpovědnosti za dění v komunitě, otevřeného přístupu ke kulturní rozmanitosti.

Forma setkání:

přednášky s aktivním zapojením veřejnosti v diskuzi,
workshopy, výstavy, divadelní či kulturní aktivity atp. se zaměřením na posílení soudržnosti obyvatel lokality,
další aktivity realizované ve spolupráci s organizacemi v okolí školy (veřejná správa, NNO, jiné školy, ZUŠ, DDM, domovy pro seniory apod.)projekt SVČ Šablony II.

Zpět

Cookies


Cookies jsou malé datové soubory, které internetové stránky ukládají na Váš počítač nebo mobilní zařízení v okamžiku, kdy si tyto stránky začnete prohlížet. Tyto soubory jsou při návratu na webovou stránku pomocí prohlížeče odeslány zpět na servery. S pomocí cookies má webová stránka informace o předchozích aktivitách uživatelů.

Pomocí vašeho prohlížeče můžete spravovat vaše cookies. Vždy máte možnost již uložené cookies smazat. Dále v závislosti na vašem prohlížeči je možné omezit využívání cookies pro konkrétní webovou stránku, omezit jejich ukládání či nastavit nucené smazání všech cookies po uzavření prohlížeče.


Technické

Technické cookies jsou nezbytné pro správné fungování webu a všech funkcí, které nabízí. Z tohoto důvodu nepožadujeme Váš souhlas s jejich využitím. Technické cookies nemohou být individuálně deaktivovány.